• مدیر سایت
  • اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷

استاد حسین اسماعیلی یکی از هنرمندان برجسته کشور در حوزه صنایع دستی  بود که در زمان حیات دست به آفرینش آثار شاخص در حوزه میناکاری زد. میناکاری و نگارگریهای حرم مطهر حضرت امام حسین (ع)، حرم مطهر حضرت عباس (ع)، حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از جمله آثار نفیس این هنرمند نامی است.

گفتنی است از جمله نفیس ترین آثار مرحوم حسین اسماعیلی میتوان به میناکاری و نگارگریهای حرم مطهر حضرت امام حسین (ع)، حرم مطهر حضرت عباس (ع)، حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد.

 یکی از ارزشمندترین آثار ایشان گلدان مینایی موزه ای است که ۳ متر ارتفاع دارد و قبل از انتقال به بیمارستان مراحل تکمیلی آن را نیز نگارش نموده و “برج هنری مینا” را بر آن نام نهاده که با پیگیری اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان برای جانمایی و فروش این اثر به برج میلاد تهران اقداماتی انجام پذیرفته است .

استاد حسین اسماعیلی هنرمند برتر عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی کشورمان روز پنج شنبه ۷ دی ماه در سن ۵۲ سالگی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان درگذشت. پیکر مرحوم استاد حسین اسماعیلی با حضور جمع کثیری از هنرمندان، پیشکسوتان، مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسئولین اتحادیه سراسری صنایع دستی کشورو شاگردانش به سمت باغ رضوان اصفهان تشییع و در قطعه نام آوران به خاک سپرده شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =