• مدیر سایت
  • اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷

بیوگرافی

در بهار سال ۱۳۳۸ در خانواده های هنرمند چشم به جهان گشودم و از همان اوان کودکی با نقش و نگارهائی که پدرم بر روی ظروف مینا می آفرید آشنا شدم و عملاً از سال ۱۳۶۲ با جدیت به کار هنر میناسازی نزد مرحوم پدرم مشغول و از محضر ایشان درسهای فراوانی آموختم .

اکنون نیز به همراه برادرم غلام رضا فیض اللهی ادامه دهنده راه پدر هستیم و بیشتر به ساخت میناکاری های اماکن متبرکه مانند ساخت درب و ضریح حضرت سید الشهداء ، حضرت ابوالفضل العباس ، حضرت زینب و … مشغول می باشم و در کنار آن نیز به ساخت ظروف مختلف مینا کاری و تابلوهای ابنیه آثار اصفهان مشغولم و آثارم در نمایشگاههای مختلفی مانند توانمندی های صادراتی ، روز جهانی صنایع دستی نمایشگاههائی در بلگراد ، ‌باکو ، تایلند ، آلمان ، فرانسه ، ژاپن ، سوئیس ، عربستان ، چین ، مسکو ، سن پترزبوک ، کره جنوبی و بلاروس و … در معرض دیده علاقه مندان قرار گرفته شد .

از سال ۱۳۷۰ بعنوان عضو و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مینا ، مینیاتور و نقاشی و همچنین رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان و عضو هیئت مدیره اتحادیه صادراتی صنایع دستی و رئیس هیئت مدیره سه قرض الحسنه که عموماً‌ متعلق به هنرمندان می باشد به خدمتگزاری مشغول می باشم.

در سال ۱۳۷۵ بعنوان عضو نمونه هیئت مدیره تعاونیهای استان انتخاب شدم درکنار کارهای هنری میناسازی چند سالی است که در دانشگاه هنر و علمی کاربردی نقش جهان به تدریس رشته هنرمینا کاری مشغول می باشم .

در زمینه هنر مینا سازی برای اولین بار کتاب هنر مینا کاری را نوشته و در سال ۱۳۸۸ به چاپ رسید همچنین با توجه به اینکه مدرک تحصیلی ام لیسانس حقوق می باشد و به مسائل حقوقی نیز علاقه مند هستم در سال ۱۳۸۳ کتاب برگزیده قوانین شهرداری را به کمک واحد حقوقی شهرداری اصفهان به چاپ رساندم با توجه به اینکه مسئله مهم در کنار هنر موضوع گردشگری می باشد در رشته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری موفق به اخذ کارشناسی ارشد در این رشته شدم و در سال ۱۳۹۳ نیز درجه یک هنری در رشته مینا را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت صنایع دستی و گردشگری دریافت نمودم همچنین در زمینه های مختلف هنری مقالات و نوشته های مختلفی تهیه که در روزنامه ها و مجلات مختلف به چاپ رسید. همچنین بعنوان رئیس شورای هنری ستاد عتبات عالیات و عضو پژوهشکده هنرهای سنتی و عضو استاندارد هنر مینا مشغول بکار می باشم. در سال ۱۳۹۱ برای اولین بار نشانه استاندارد در رشته مینا کاری را دریافت نمودم و در سال ۱۳۹۴ بعنوان استاندارد برتر استان انتخاب شدم.

در حال حاضر نیز چند سالی است بعنوان مدیر کمیسیون ماده صد شهرداری اصفهان در خدمت مردم عزیز شهرم می باشم و بعد از فراغت از کار اداری تا پاسی از شب با کار بر روی ظروف مینا خستگی روزانه را از خود دور می نمایم . عشق به هنر مینا سازی باعث شده علیرغم اینکه دارای مجوز دفتر وکالت می باشم ترجیح می دهم بعنوان یک سرباز در خدمت اعتلای فرهنگ و هنر سرزمینم باشم .

هنری که یادگار نیاکانم می باشد که آنرا با چنگ و دندان حفظ و حراست نمودند و اکنون در اختیار ماست و ما باید آنرا حفظ و در اختیار آیندگان قرار دهیم .

در حال حاضر هم نیز در حال تدوین جلد دوم کتاب هنر مینا و همچنین کتابی پیرامون مسائل حقوقی ماده صد و کتابی در خصوص تاریخچه ضریع سازی می باشم که انشاا… به زودی به چاپ خواهد رسید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =